31 mei 2007

Lilian Marijnissen
Kinderboerderij Elzeneind is een belangrijke voorziening met een maatschappelijke functie waar veel kinderen gebruik van maken. In een stad komen kinderen soms weinig in aanraking met dieren en dat maakt het belang van een mooie, uitnodigende kinderboerderij des te groter.

De SP heeft in het verleden al aangedrongen om extra geld te reserveren om de kinderboerderij op te knappen. Want dat de Elzeneind aan vernieuwing toe is zal niemand ontkennen De dierenverblijven zijn niet meer van deze tijd en ook de uitstraling van de boerderij laat te wensen over. We hebben vernomen dat er plannen zijn om de locatie op te knappen en dat er veranderingen plaats zullen vinden in de wijze van het beheer van de kinderboerderij. De SP is echter van mening dat de kinderboerderij niet opgelapt of beperkt gerenoveerd kan worden, maar dat hier een plan voor gemaakt moet worden wat recht doet aan de toekomst van de stad. De kinderboerderij ligt op een perfecte locatie, naast een mooie speeltuin in een prachtig park. De SP is dan ook van mening dat de kinderboerderij groter aangepakt moet worden dan slechts een aantal renovaties. We willen voorkomen dat de huidige boerderij opgelapt wordt, maar de totale uitstraling niet verandert. De kinderboerderij op deze prachtige locatie verdient meer.

Kinderboerderij

SP-raadslid Lilian Marijnissen schreef aan het college:

We zijn erg benieuwd wat de plannen van de verantwoordelijk wethouders Hendrik Hoeksema en Jules Iding voor kinderboerderij de Elzeneind precies zijn. Tot nu toe hebben wij hier, behalve in de media, nog niks van mogen vernemen. We hebben daarom de volgende vragen:

• Wat zijn precies de plannen voor Kinderboerderij Elzeneind en op wat voor termijn zouden deze uitgevoerd moeten gaan worden? Wanneer mogen wij deze plannen tegemoet zien?

• Hoe gaat het beheer van de kinderboerderij eruit zien? We lazen in de krant dat twee van de vijf mensen van het IBN waarschijnlijk blijven? Kan een kinderboerderij met ruime openingstijden afhankelijk zijn van vrijwilligers?

• Wordt er bij het maken van de plannen gedacht aan de verbinding met speeltuin Elckerlyc?