Vikingen in Elckerlyc

7 maart 2007

Vikingen in Elckerlyc

Sinds zaterdagavond is speeltuin Elckerlyc in Oss weer open!

speeltuin Elckerlyc

Deze speeltuin voor alle kinderen is er op initiatief van de SP gekomen. In Oss was nooit een echte, mooie speeltuin en het toenmalige gemeentebestuur wilde ook niet echt meewerken. Wat Osse SP’ers hadden toen het idee om zelf maar een speeltuin te gaan bouwen! In heel Oss werd langs de deur gegaan en geld opgehaald en ook wat Osse bedrijven en verenigingen wilde sponsoren of bijvoorbeeld gratis bouwmaterialen leveren. Vervolgens is een prachtige speeltuin compleet door vrijwilligershanden gebouwd.

speeltuin Elckerlyc

De speeltuin bestaat inmiddels alweer bijna 15 jaar. Door lage entreeprijzen, veilige speeltoestellen en altijd professioneel toezicht is Elckerlyc echt een speeltuin voor alle kinderen van Oss en verre omstreken. In de wintermaanden was de speeltuin voor onderhoud gesloten, maar zaterdagavond was het avondspektakel waarmee de speeltuin officieel en traditioneel haar deuren weer opent! Zo’n 700 bezoekers genoten van de gevaarlijke Vikingen die dreigden de speeltuin over te nemen. Gelukkig kwam het uiteindelijk allemaal goed en is de speeltuin vanaf nu weer voor iedereen open!

speeltuin Elckerlyc speeltuin Elckerlyc speeltuin Elckerlyc