Topwerkgever blijkt struikrover

31 maart 2007

Topwerkgever blijkt struikrover

Schoonmakers in actie

De SP in Oss steunt de strijd van schoonmakers.

Gistermiddag verzamelden zo'n 75 schoonmakers uit heel Nederland op het station in Oss. Vanuit Oss vertrokken ze gezamelijk naar Uden, naar het hoofdkantoor van CSU, een van de grootste schoonmaakwerkgevers van Nederland. Hier werd vandaag namelijk actie gevoerd! De SP afdeling Oss zorgde voor een hartelijk welkom met een kopje soep van de Soep-Express die speciaal naar Oss was gekomen voor de schoonmakers en voor een solidariteitsbetuiging. De tekst hiervan kun je hieronder lezen.

Beste mensen,

Allereerst van harte welkom in Oss! Oss is een echte arbeidersstad, waar hard gewerkt wordt voor een normaal loon. Dit geldt ook voor jullie. Het is dan ook volstrekt logisch dat jullie reageren op een aantal maatregelen van schoonmaakbedrijf CSU. Het bedrijf behoort tot de top drie van de grootste schoonmaakbedrijven van ons land, maar lijkt zich niet als een voorbeeldwerkgever te gedragen.

Door onder andere de WGA-premie in te houden, gedraagt CSU zich erg onfatsoenlijk. Het gaat om zo’n 1% van het bruto loon. Daarmee wordt de jaarlijkse loonsverhoging teniet gedaan. Zonder afspraken met vakbonden wordt er op jullie loon gekort.

Ook lijkt CSU tegen belachelijk lage prijzen schoonmaak aan te bieden. Over jullie ruggen?! Hogere werkdruk, geen overname van oude rechten en onmogelijke opdrachten. Dat jullie dat niet pikken, is volstrekt logisch.

Kortom een goede reden om Oss te bezoeken en om samen, georganiseerd in jullie vakbond, de stem te verheffen bij CSU in Uden. Wij steunen jullie strijd!

De SP afdeling Oss wenst jullie veel succes!

Weblog Lilian Marijnissen - Schoonmakers in Oss