Osse SP-leden kiezen nieuw bestuur en voorzitter

3 april 2006

Osse SP-leden kiezen nieuw bestuur en voorzitter

Tijdens de algemene ledenvergadering van de Osse SP hebben de leden maandagavond 3 april een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Het nieuwe bestuur bestaat nu uit 27 mensen, 9 meer dan in het oude bestuur. Ook een behoorlijk aantal jongeren is nu lid van het Osse afdelingsbestuur.

Paul Peters)
De nieuwe voorzitter Marleen Claassen (foto: Paul Peters)

Scheidend afdelingsvoorzitter Paul Peters is was blij met de groei en de verjonging. Peters:" Het gaat natuurlijk niet alleen over het aantal maar ook over de kwaliteit en ik ben ervan overtuigt dat de nieuwe mensen echt iets toe gaan voegen. Ze hebben ook allemaal aangeven dat ze ze niet alleen willen praten maar ook echt verantwoordelijkheid willen nemen en aan de slag willen. Met de nieuwe groep jongeren in het bestuur ben ik persoonlijk heel erg blij. Ze zijn enthousiast, willen wat en zij hebben uiteindelijk de toekomst".

De Osse SP-leden kozen maandag ook een nieuwe voorzitter. Marleen Claassen werd vrijwel unaniem gekozen en zij vervangt Paul Peters, die als alles goed gaat met de collegeonderhandelingen, de nieuwe fractievoorzitter van de SP in de Osse gemeenteraad wordt. Marleen Claassen is al heel wat jaren actief binnen de SP en daarnaast de dreivende kracht achter speeltuin Elckerlyc. Claassen is tevens de eerste vrouwelijke voorzitter van de SP in Oss.

Paul Peters)
Er werd afscheid genomen van een aantal SP-raadsleden (foto: Paul Peters)

Tijdens de ledenvergadering werd ook afscheid genomen van de mensen die de Osse SP-fractie gaan verlaten. Toon Voets, Henk van Gerven, Carla Steenman, Mahmut Erciyas, Cees Groot en Henk Foolen werden in het zonnetje gezet. Gelukkig blijven zij vrijwel allemaal een actieve rol op een andere plaats binnen de SP vervullen.

SP-achterban geeft groen licht voor nieuw college