Genomineerden Rode Os 2005 bekend

8 december 2005

Genomineerden Rode Os 2005 bekend

Het KAKO, stichting Vorstengraf Oss en het Toeristisch Informatiecentrum in Ravenstein zijn dit jaar de drie genomineerden voor de Rode Os 2005.
De Rode Os is een door de SP-afdeling Oss ingestelde prijs voor een persoon of organisatie die zich op een bijzondere, creatieve en vasthoudende wijze heeft ingezet voor de Osse samenleving. De prijs bestaat uit een beeldje en een geldbedrag van 250 euro en wordt iedere twee jaar uitgereikt.

Het KAKO is ondermeer bekend van hun kindervakantieweken, de avondvierdaagse en de intocht van Sinterklaas. Stichting Vorstengraf Oss is genomineerd voor hun inzet voor het monument van het vorstengraf. De mensen van het Toeristisch Informatiecentrum uit Ravenstein zijn genomineerd voor hun inspanningen om van Ravenstein een toeristische trekpleister te maken.

De jury van de Rode Os bestaat, net als voorgaande jaren, uit 4 journalisten. Deze keer zijn dat Wouter ter Haar van het Brabants Dagblad, Frank Spijkers van Maasland FM/DTV, Lard van de Veerdonk van weekblad de Sleutel en Jurgen Theissen van weekblad Regio. Volgens de jury voldoen alle drie de genomineerden aan de gestelde criteria.

Eerdere winnaars van de Rode Os waren Stichting Landschapsbeheer Oss, 3VO-afdeling Oss, de Raad van Kerken samen met het bestuur van de grote moskee, Buro Slachtofferhulp, de vrijwilligers van de Osse brandweer en Jan Marijnissen.

Donderdagavond 22 december wordt tijdens een feestelijke bijeenkomst voor alle genomineerden in het SP-gebouw de prijswinnaar van de Rode Os 2005 bekendgemaakt.