Zondag 19 juni Elckerlyc Festival in teken Wilde Westen

10 juni 2005

Zondag 19 juni Elckerlyc Festival in teken Wilde Westen

Op zondag 19 juni vindt in en rond speeltuin Elckerlyc het 12e Elckerlyc Festival plaats. Het festival heeft dit jaar voor voor de tweede keer een echt thema en dat is Het Wilde Westen. Vorig jaar trok dit evenement, wat toen het thema ‘Oosterse sferen’ had, ruim 4000 bezoekers. Het festival is bedoeld om geld in te zamelen voor de speeltuin in de Ruwaard. Naast talloze extra activiteiten voor de jeugd belooft het ook voor de ouders een gezellige happening te worden met o.a. volop live-muziek.

Elckerlyc FestivalHet gaat goed met de speeltuin die twaalf jaar geleden haar poorten opende. Per jaar bezoeken ca. 35.000 mensen de speeltuin en de kinderen vinden het nog steeds een prachtige plek om te spelen. De speeltuin was een initiatief van de SP-afdeling Oss en is destijds met de financiële steun van duizenden ossenaren en de inzet van 200 vrijwilligers gerealiseerd.

Aantrekkelijk
De stichting heeft nog steeds volop plannen om de speeltuin verder aan te passen en uit te breiden om daarmee aantrekkelijk te blijven voor de osse jeugd.
Het Elckerlyc Festival moet mede de financiën opleveren om de plannen te realiseren. Voor het festival is een speciaal comité gevormd. Iedereen, artiesten en medewerkers verlenen 1 juni belangeloos hun medewerking.

Activiteiten
In de speeltuin zijn vanaf 12.00 uur verschillende extra activiteiten voor de kinderen. Kinderen kunnen totempalen maken, goudzoeken, waterpistoolschieten of aan een indianenspel meedoen. Een van de hoogtepunten is een optreden van The Western Condors, de grootste lassoshow van Europa. Maar er is ook een poppenkast, schmink en zelf broodjes bakken kan ook. De Osse brandweer en scouting verzorgen weer spectaculaire activiteiten waar de kinderen aan mee kunnen doen.

Ook voor de ouders
Ook de ouders of begeleiders hoeven zich beslist niet te vervelen. Van 13.00 uur tot ca. 18.00 uur is er volop live-muziek en dansdemonstraties van o.a. Ben the Banjoman, Rainbow Country Dancers, Sophia van Hees, Doreen , Cow Polks, The C-jay’s + Frank Anthony en The Baerhunters. Daarvoor komt een podium dat op het grasveld naast de speeltuin wordt opgesteld. Er wordt een groot terras gemaakt, er zijn bars en er kan er wat gegeten worden.

Veel plezier voor weinig geld
De organisatie is er van overtuigd dat het Elckerlyc Festival opnieuw een succes wordt. Verschillende bedrijven hebben hun steun toegezegd en de basisscholen in Oss en omgeving leveren een bijdrage door de promotiefolders onder de leerlingen te verspreiden. Bij goed weer worden wederom duizenden bezoekers verwacht. De entree bedraagt 1,5 euro per persoon (kinderen tot 2 jaar gratis). Hét betaalmiddel voor extra activiteiten en drankjes, ijsjes, etc. is de 'Elckerpiek' die voor 0,70 euro te koop is.

www.speeltuinelckerlyc.nl