SP wil niet bezuinigen op het Honk

28 april 2005

SP wil niet bezuinigen op het Honk

De SP gaat vooralsnog niet akkoord met de bezuinigingsvoorstellen van Diagonaal. Hierbij doelen we vooral op de taakstelling bij het jongerenwerk op het Honk. Zoals u misschien weet was het Honk in het verleden verworden tot een plek met een slechte naam omdat er alleen randgroepjongeren kwamen.

Mari-Anne MarijnissenEr is toen ingezet op een verbetering . Het Honk moest een ruimte worden waar allerlei jongeren elkaar konden ontmoeten en niet alleen een plek zijn voor negatieve elementen. Deze opzet is aardig geslaagd, mede doordat de SP altijd in heeft gezet op voldoende uren voor het jongerenwerk.

En nu gaan we weer terug doordat het Honk ‘s avonds minder open is.
Diagonaal schrijft dat het niet ten koste mag gaan van de hanggroepjongeren. Dat moest er helemaal nog bijkomen.
Juist in deze tijd van spanningen tussen allerlei jongerengroepen in de samenleving , is het van belang dat er goede kontakten zijn en blijven tussen jongerenwerk en jongeren.

Het 2e punt is de taakstelling bij het C team. Dit C team heeft goede kontakten, veel vertrouwen en veel expertise. De besparing van 3.500 euro betekent dat er minder gezinnen en risico-jongeren ondersteund kunnen worden. De SP vindt dit een verkeerde taakstelling. Diagonaal geeft zelf ook aan dat ondersteuning vanuit het C team noodzakelijk is voor deze doelgroep.

Mijn vraag aan de wethouder, en ik doe een dringend beroep op de hem ,is : om Diagonaal aan te sporen tot een ander bezuinigingsvoorstel waarbij het C-team en het jongerenwerk in takt blijven.

Mari-Anne Marijnissen, raadslid SP