2 oktober demonstratie in Amsterdam tegen kabinetsplannen

19 september 2004

2 oktober demonstratie in Amsterdam tegen kabinetsplannen

Op zaterdag 2 oktober is er in Amsterdam een grote protestdemonstratie tegen de plannen van dit kabinet. Ook in Oss worden de handen in elkaar geslagen om met een grote delegatie in de hoofdstad het protest te komen versterken.

Wim van DorstWim van Dorst: “We zijn bezig een grote stalen bal te smeden. Deze slopersbal wordt in een animatiefilmpje gebruikt en staat symbool voor de afbraakpolitiek van dit kabinet. Het is toch schandalig… Het bouwwerk van sociale voorzieningen wordt stelselmatig gesloopt. Ga maar na: tandartscontroles uit het ziekenfonds, vut en prepensioenregelingen gaan eraan, WAO en WW-uitkeringen verslechteren, het houdt niet op. Daartegenover staan nog steeds hoge salarissen en vele extra’s voor de mensen aan de top. De rechtvaardigheid is zoek. De solidariteit in Nederland staat zwaar onder druk. Maar het maatschappelijke draagvlak voor dit kabinet slinkt met rasse schreden. Ik verwacht een massale opkomst.”

Treinkaartjes
FNV-Bondgenoten, FNV-Bouw en de SP roepen hun leden op om die zaterdag mee te gaan naar Amsterdam. Wellicht sluiten de CNV, Groen Links en PvdA zich hier nog bij aan. Alle FNV-leden krijgen een gratis treinkaartje thuis gestuurd. Hierbij roepen we FNV-leden die verhinderd zijn, op hun treinkaartje aan iemand te geven die wèl gaat, òf het treinkaartje in te leveren bij de SP. U stopt het kaartje in de brievenbus van het SP-kantoor, Linkensweg 40-a.

Op D-TV komen in de week vóór de demonstratie gezamenlijke oproepadvertenties om mee te gaan naar Amsterdam.

Info
Voor informatie over de demonstratie op 2 oktober kunt u contact opnemen met Wim van Dorst. Tel: 0412- 641512.

Alle demonstranten uit Oss worden gevraagd zich zaterdagmorgen 2 oktober te verzamelen om 9.30 uur bij het Centraal Station in Oss. De demonstranten gaan vervolgens gezamenlijk met de trein naar Amsterdam.

Dossier Werk en inkomen