Eerste Resultaat klachtenmelding Essent

6 april 2004

Eerste Resultaat klachtenmelding Essent

De tussentijdse klachtenmelding aan de provinciale staten over de veel te hoge rekeningen van Essent aan de Osse inwoners, hebben tot een eerste resultaat geleid. De actie van de SP in Oss over de veel te hoge rekeningen van voornamelijk de jaarlijkse gasverbruik rekeningen, is opgepakt door de provinciale staten.

Er zijn door het Osse SP statenlid Nico Schouten, vragen gesteld over de ontvangen klachten over Essent uit Oss, maar ook uit andere plaatsen in Brabant. Met als resultaat dat de provincie in actie is gekomen en het ministerie heeft verzocht de Dienst Toezicht uitvoering energie (DTe) een onderzoek te laten instellen. Waarna de opdracht door het ministerie is verstrekt. Actie helpt! Ook wordt overwogen om in de tweede kamer over de kwestie Essent een debat aan te vragen door tweede kamerlid van de SP Arda Gerkens.

Onbegrijpelijk is het en blijft het dat de klachten zich landelijk voornamelijk voordoen ten aanzien van Essent. Of dat nu komt door de invoering van een nieuw administratief systeem, volgens insiders het ERP (enterprise resource planning system) of door andere oorzaken, daar zullen de onderzoeken van de DTe en de tweede kamer, duidelijkheid over moeten geven. De door de Osse afdeling tot nu toe verzamelde klachten worden gebundeld en worden met toestemming van de betrokkenen ook ter beschikking gesteld aan de onderzoekers.

Dossier Essent