h

Klachtenregen Essent

14 maart 2004

Klachtenregen Essent

Begin maart heeft de SP een klachtenlijn geopend voor reacties over rekeningen van Essent. Dat heeft ze geweten. Het regent klachten… De meeste klachten betreffen de hoogte van de rekening. Mensen moeten 600 tot 1400 (!) euro extra betalen boven hun normale jaarrekening.

EssentDe SP heeft de indruk dat het een grote puinhoop is op administratief gebied bij Essent. Zij zijn het overzicht totaal kwijt. Mensen hebben geen rekening gekregen terwijl toch automatisch geld werd afgeschreven. Sommige mensen hebben hun geld teruggevraagd bij de bank.

Even later wordt het geld wederom door Essent automatisch afgeboekt. Cliënten blijken veel meer gas te verbruiken dan zij zelf voor mogelijk houden. Het loopt in de duizenden kubieke meters.

Klachten worden niet serieus bekeken. Gedreigd wordt met afsluiting als ze niet betalen. Mensen krijgen dubbele rekeningen bij verhuizingen enzovoorts. De PNEM is enkele jaren geleden geprivatiseerd. Het nieuwe bedrijf zou overzichtelijk en klantvriendelijk worden. Het tegendeel is het geval. De mensen worden op hoge kosten gejaagd, terwijl het een zachte winter is geweest. De SP gaat alle klachten bundelen en met de mensen Essent ter verantwoording roepen.

Dossier Essent

U bent hier