Lilian Marijnissen jongste gemeenteraadslid

11 september 2003

Lilian Marijnissen jongste gemeenteraadslid

Op donderdag 11 september is Lilian Marijnissen als nieuw raadslid voor de SP in Oss geïnstalleerd.

ANP-bericht- Lilian Marijnissen wordt met haar achttien jaar en twee maanden het jongste gemeenteraadslid van Nederland. Donderdag wordt ze in de gemeenteraad van Oss beëdigd als lid van de SP-fractie.

Ze is vermoedelijk ook het jongste raadslid ooit, aldus voorzitter Peters van de plaatselijk SP-afdeling. Vorig jaar november is in Oss in verband met een gemeentelijke herindeling een nieuwe raad gekozen. Lilian Marijnissen kreeg daarbij 550 voorkeursstemmen, ruim voldoende voor een raadszetel. Ze was destijds met haar zeventien jaar echter te jong om deel te gaan uitmaken van de raad.

Live opgenomen van StadsTV

In goed overleg heeft een zittend SP-raadslid nu plaats voor haar gemaakt, aldus Peters. De SP is in Oss met vijftien raadszetels en drie wethouders de grootste partij in de gemeenteraad.

Live opgenomen van StadsTV

Lilian Marijnissen studeert politicologie in Nijmegen. Ze wil zich als raadslid vooral gaan bezighouden met zaken die betrekking hebben op jongeren. Politiek is haar niet vreemd: haar vader is fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer en haar moeder maakt al langer deel uit van de gemeenteraad.

Campagne gemeenteraadsverkiezingen 2002
Dossier Gemeenteraadsverkiezingen 2002