Opknapbeurt Speeltuin Elckerlyc bijna voltooid

11 april 2003

Opknapbeurt Speeltuin Elckerlyc bijna voltooid

De grote opknapbeurt van Elckerlyc nadert zijn einde. Na het 10-jarig bestaan van de speeltuin waren diverse bouwwerken dringend aan vervanging toe. Daarom was de speeltuin de hele winter dicht.

Dat één en ander nogal wat voeten in aarde had, heeft u in de pers kunnen lezen. Een groot deel van het dure hout, bestemd voor de nieuwe kasteeltorens werd rond de Kerst door onverlaten zomaar gestolen. Het bestuur zat met de handen in het haar.

Hartverwarmend waren dan ook de reacties vanuit de Osse bevolking. Particulieren en bedrijven steunden de speeltuin financieel. Het Festival Hout van Elckerlyc was een groot succes.

Veel SP-sympatisanten staken zaterdag na zaterdag de handen uit de mouwen om de speeltuin versneld op te bouwen, toen er weer nieuw hout kon worden gekocht. En nu is het dan zover.

Op zaterdag 19 april opent de speeltuin weer haar poorten voor de Osse kinderen. De speeltuin is bijna geheel vernieuwd en naar verluidt nòg mooier dan weleer.

Spelletjes van vroeger

De activiteitencommissie van de speeltuin organiseert op woensdagmiddag 23 april een spelletjesmiddag. Het thema is: Spelletjes van vroeger. In de speeltuin wordt een spelcircuit van 10 spelletjes uitgezet. Alle speeltuinbezoekers krijgen een spelformulier en kunnen daarmee aan de spelletjes deelnemen. Enkele voorbeelden zijn: Hoepelen, hinkelen, tollen, springtouwspelletjes, knikkeren en pijltjesblazen.

De spelletjesmiddag duurt van 14.00 uur tot 16.00 uur. Iedereen is van harte welkom!

www.speeltuinelckerlyc.nl
Dossier Jeugd en jongeren