SP tegen sluiting bureau Rechtshulp

25 maart 2003

SP tegen sluiting bureau Rechtshulp

Demissionair of niet, de regering gaat zeer eigenzinnig haar gang. Nu weer dreigt minister Donner het aantal bureaus voor Rechtshulp terug te brengen van 52 naar 30 vestigingen. Ook de vestiging in Oss dreigt te worden gesloten.

De SP betreurt deze plannen ten zeerste. Marleen Claassen, raadslid van de SP in Oss, heeft een brief naar het college van B&W in Oss gestuurd. Zij dringt er bij het college op aan om de dreigende sluiting een halt toe te roepen.

Marleen ClaassenMarleen Claassen: “Het bureau voor rechtshulp is een laagdrempelige voorziening voor een grote groep hulpvragers in onze gemeente. Wanneer sluiting werkelijkheid zal worden zal deze groep burgers met de kleine beurs aangewezen zijn op de veel duurdere private advocatuur. Bovendien is in geval van problemen de stap naar de rechtswinkel gemakkelijker te maken dan om een advocaat in te schakelen. Wij hopen dat B&W Den Haag weet te overtuigen dat deze goede voorziening voor Oss behouden moet blijven.”