Osse skaters in actie voor aanleg van skatevoorzieningen

11 oktober 2000

Osse skaters in actie voor aanleg van skatevoorzieningen

Woensdagmiddag 11 oktober voerde de SP samen met skaters en leden van de Jongerenraad uit Oss actie op het gemeentehuis. Doel van de actie was de aanleg van skatevoorzieningen in Oss. Een metershoge skate met daarop honderden verzoeken van Osse skaters werd aangeboden aan wethouder van Uden (PvdA).

Terwijl de Osse jeugd al lang wacht en het nu de echt de hoogste tijd vindt om voorzieningen aan te leggen lijkt van Uden geen haast te willen maken. Hij wil eerst in alle wijken met de bewoners gaan praten. Daarna wil hij pas gaan kijken of er ergens iets moet gebeuren. De actievoerders vinden evenals de SP dat het sneller moet. En zij zullen daar op blijven hameren.

De actie was gestart tijdens de Skate-Day op autoloze zondag 24 september. De Skate-Day trok 2500 mensen naar de Raadhuislaan. Er werden demonstraties en workshops gegeven, De dag, die werd georganiseerd door de SP i.s.m. City Street en het KAKO, werd afgesloten met een toertocht voor skaters door Oss.

Dossier Jeugd en jongeren
Dossier Sport