Warm welkom voor nieuwe SP-leden

11 februari 2007

Warm welkom voor nieuwe SP-leden

De SP is de snelst groeiende partij van Nederland. Intussen is het ledenaantal zelfs opgelopen tot 51000!! Ook Oss is de afgelopen maanden veel nieuwe SP-ers rijker geworden. Onlangs werden ze warm onthaald in het partijgebouw aan de Linkensweg.

Tientallen nieuwe leden luisterden naar voorzitter Marleen Claassen, die over de geschiedenis van de SP vertelde. “Hier in Oss is het toch ooit allemaal begonnen en daar zijn we best trots op. Er is een heel mooi boek over geschreven door Kees Slager: “Het geheim van Oss”. Echt een aanrader voor iedereen die wat meer wil weten over de geschiedenis van Oss en over de ontstaanswijze van de SP!”.

Socialer Nederland!

Tijdens deze bijeenkomst maakten de nieuwelingen o.a. kennis met enkele SP-leden van het eerste uur. Als jonge broekies voerden zij in de jaren 70 actie tegen de wantoestanden in de Osse fabrieken. Nu, meer dan 30 jaar later, zijn ze nog steeds actief voor de SP. Na een kort voorstellingsrondje van alle nieuwe leden kwamen we te weten dat men om zeer uiteenlopende reden lid was geworden. Vanwege de 2de Kamerverkiezingen,het ziekenhuis, het fietsbeleid, SP standpunten over het onderwijs en cultuur. Maar allen zeiden omdat ze een socialer Nederland willen!! De komende tijd zullen ze zich hiervoor actief gaan inzetten. Geweldig, want er is nog genoeg te doen voor de SP in Oss en omgeving.

Wilt u ook actief worden voor de SP in Oss? Bel dan naar: 0412- 632148 of mail naar sp@oss.nl