Jules Iding SP-kandidaat Eerste Kamer

13 februari 2007

Jules Iding SP-kandidaat Eerste Kamer

Wethouder Jules Iding (59) is door het landelijk partijbestuur van de SP gekandideerd voor de Eerste kamer. Iding staat op de 13e plaats. Op basis van de uitslag van de verkiezingen van 22 november zou de SP verdrievoudigen en 12 zetels behalen. De definitieve beslissing over de lijst wordt op 17 maart door de SP-Partijraad genomen.

Jules IdingDe leden van de Eerste Kamer worden na de provinciale verkiezingen in maart gekozen door de nieuwe leden van Provinciale Staten. Dus het aantal te behalen zetels is afhankelijk van de verkiezingsuitslag van maart. Als de SP dan opnieuw een groot succes weet te boeken is er een reële mogelijkheid dat Jules Iding in de Eerste Kamer belandt.

Het lidmaatschap van de Eerste Kamer is een parttime functie die, als het zo ver komt, Iding gaat combineren met zijn wethouderschap. De leden van het Osse college van BenW hebben daarmee ingestemd. Zij vinden het tijd dat Oss haar netwerk in Den Haag gaat uitbreiden.

De belangstelling van Jules Iding gaat uit naar de werkterreinen ruimtelijke ordening, volkshuisvesting, ruimtelijke kwaliteit (welstand), verkeer en vervoer, natuur en landschap, waterbeheer en plattelandsontwikkeling.