Marcel Verreck en Stella Braam in Zout

5 september 2006

Marcel Verreck en Stella Braam in Zout

Zondag 10 september gaat politiek café Zout van start voor het zevende seizoen. Hoofdgast in het smaakmakend politiek café is deze keer de cabaretier Marcel Verreck. Verreck is naast cabaretier ook columnist, schrijver en presentator van radioprogramma’s.

Marcel VerreckIn de Themadiscussie staat dementie centraal. Stella Braam, schrijfster van het boek ‘Ik heb Alzheimer, het verhaal van mijn vader’ komt naar Oss en gaat in discussie met Nelly van Demen, zorgconsulent van verpleeghuis Nieuwe Hoeven in Schaijk.

Politiek cafe Zout besteed aanstaande zondag ook aandacht aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. De afgelopen weken hebben de partijen hun verkiezingsprogramma's en hun kandidatenlijsten gepresenteerd. Zondag komen PvdA-Tweede Kamerlid Jan Boelhouwer en SP-Eerste Kamerlid Tiny Kox naar Oss. Deze twee Tilburgers zijn mede-auteur van het programma van hun partij.

De muziek wordt zondag verzorgt door de Nijmeegse zangeres Lisette van Amstel die wordt begeleid door de Osse muzikanten Henri van Bergen en Henk Sterken.

De gastcolumn wordt uitgesproken door Frank Lemeer, organisator en entertainer. De vaste column wordt zoals altijd uitgesproken door Wouter ter Haar van het Brabants Dagblad.

In de Zoutquiz treden twee fanatieke wielersporters in het strijdperk. Sjaak van de Loop, ambtenaar van de gemeente Oss, neemt het op tegen Arie den Blanken, medewerker Organon.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur. Kinderopvang is aanwezig. De entree is 2 euro per persoon (t/m 16 jaar gratis)