Oproep voor alle Ossenaren om op donderdag 16 september mee te gaan naar Den Haag

9 september 2004

Op 16 september worden in de Tweede Kamer belangrijke besluiten genomen over het voortbestaan van de kleine ziekenhuizen. Evenals in november 2003 is het van groot belang dat zoveel mogelijk mensen uit Oss en omgeving bij het debat aanwezig zijn. Door druk uit oefenen vanuit de samenleving hebben we de besluitvorming om te komen tot een fusieziekenhuis tot nu toe tegen kunnen houden.

Loet WolffMet uitzondering van de VVD hebben tot nu toe alle landelijke politieke partijen het standpunt de kleine ziekenhuizen open moeten blijven. Uit recente uitspraken blijkt dat hierover binnen de landelijke CDA-fractie enige verwarring is ontstaan.

Mede daarom is het nu zaak om door te drukken en de landelijke politiek te laten inzien dat het behoud van de ziekenhuizen in Oss en Veghel voor de bevolking van groot belang is.

Het debat begint om 14.00 uur. De gemeente Oss stelt weer bussen beschikbaar. We verzamelen om 10.00 uur bij het gemeentehuis. Indien u mee wilt gaan kunt u zich opgeven bij de Osse winkel tel. 0412-629010 of bij het actiecomité tel 0412-646947 dan wel via de mail. Het busvervoer is gratis.

Loet Wolff

Dossier Ziekenhuis