Harry Sacksioni en Gerard van Maasakkers bij Het 4e Beeld

17 juli 2002

Harry Sacksioni en Gerard van Maasakkers bij Het 4e Beeld

Woensdagavond 28 augustus treden Harry Sacksioni en Gerard van Maasakkers samen met de fanfare van Hartog op bij de Grote Kerk in Oss. Het Vierde Beeld is het culturele initiatief van de SP in Oss. Na een volkstoneelspektakel in 1999, openluchtbioscoop in 2000 en cabaret in 2001 is dit jaar de muziek die centraal staat op het prachtige plein bij de Grote Kerk.

Harry Sacksioni Voor de pauze treed gitaarvirtuoos Harry Sacksioni op en na de pauze is het de beurt aan de zanger van het betere Brabantse lied Gerard van Maasakkers. Gerard van MaasakkersVan Maasakkers wordt begeleid door de voltallige fanfare van muziekvereniging Hartog uit Oss.

Het plein bij de kerk wordt omgetoverd in een sfeervol openluchttheater met 500 stoelen en een terras. Er wordt een bijzonder podium gebouwd waarin de kerk en de beeldengroep het decor vormen. Het Vierde Beeld start om 20.30 uur en de ‘zaal’ gaat om 20.00 uur open. De voorstelling is voor iedereen gratis te bezoeken maar een vrije bijdrage wordt op prijs gesteld.

Vorig jaar trok het programma ruim 1000 bezoekers. Verwacht wordt dat dit aantal dit jaar overtroffen zal worden.

Dossier Cultuur