Nieuws, november 2006

Ravenstein bij kaarslicht

De voltallige fractie van de SP heeft besloten om niet naar het offiele gedeelte van het programma van "Ravenstein bij Kaarslicht" te gaan. De reden hiervan wordt hieronder uitgelegd.

Disco

Net als de meeste partijen in Oss wil ook de SP dat er een disco komt in onze gemeente. Al jaren is de gemeente op zoek om hier een geschikte plek voor te vinden. Aan alle locaties die in het verleden zijn bekeken kleven bezwaren. Een belangrijke hindernis is het gevolg voor de sociale veiligheid in de omgeving van een nieuwe discotheek.

Schoolzwemmen

In de Raadscommissie heeft SP raadslid Mari-Anne Marijnissen een voorstel gedaan betreffende het schoolzwemmen. Namelijk om een extra zweminstructeur aan te stellen. Hierdoor kunnen de kinderen beter op niveau begeleid worden en zal het slagingspercentage voor het diploma hoger worden. Er bestaat dan ook een beter mogelijkheid om de kinderen met A en B diploma door te laten stromen naar "Onderweg naar C". Deze kinderen krijgen dan in blokgerichte thema's een grote variatie aan oefenstof aangeboden.

Gemeente Oss wint Parel van Integratie

Amsterdam/Oss - De gemeente Oss kreeg gistermiddag in Amsterdam van minister Rita Verdonk een Parel van Integratie uitgereikt.

22 november 2006

Lijsttrekker SP stemt in Kortfoort (Oss)

Het was ene hele happening rondom het naar de stembus gaan van Jan Marijnissen.

21 november 2006

de campagne zit er bijna op

Tot vanavond 21.00 uur (het tijdstip dat de stembussen sluiten ) zijn nog vele SP-ers actief om de laatste zwevende kiezers over de streep te trekken.