Het Vierde Beeld met o.a. Jan Rot en Bots

20 juli 2015

Het Vierde Beeld met o.a. Jan Rot en Bots

Foto: SP / SP

Woensdagavond 26 augustus wordt het plein bij de Grote Kerk in Oss wederom omgetoverd in een sfeervol openluchttheater.  Voor de 17e keer wordt dit cultuurspektakel, met iedere keer een ander thema, gehouden.

Vorig jaar was het thema fotografie en dit jaar is gekozen voor het thema PROTEST. Muziek neemt 26 augustus een belangrijke plaats in. Er zijn optredens van o.a. Jan Rot en vermaarde groep Bots. Deze groep uit de jaren '70 treedt nog steeds op en hun Nederlandstalige protestliedjes van toen zijn nog steeds opvallend actueel.

Uit Oss komen het duo de Zingende Zinnen op en de zangeres Nekenia.

Kees Slager, de schrijver van het boek “Het Geheim van Oss” gaat in op Protest in Oss en Theo van Duren komt met een column over protest. De presentatie is in de vakkundige en humoristische handen van Marcellino Bogers. Bogers vormde tot voor kort samen met Ernesto het succesvolle cabaretduo Ernesto& Marcellino.

Op het plein bij de kerk worden, naast een podium, 500 stoelen geplaatst. De kerk en de beeldengroep op plein vormen het decor en het publiek kan op het plein ook een drankje drinken.

Het Vierde Beeld is een initiatief van de Osse SP-afdeling en heeft tot doel jaarlijks een culturele activiteit op het plein te organiseren. Naast de SP maken bouwbedrijf Berghege, cafe Lollipop, restaurant Buitengewoon en Gemeente Oss dit evenement mogelijk.

Het Vierde Beeld start om klokslag 20.30 uur en is gratis. In de pauze kunnen bezoekers een bijdrage doen in de collectezakken waarmee rondgegaan wordt.

De voorgaande jaren trok Het Vierde Beeld met honderden bezoekers altijd een vol kerkplein. De verwachting is dat dat dit jaar zeker weer gaat gebeuren.