Ouderen

20 maart 2023

Open dagen in nieuw Zorgbuurthuis

Foto: SP

In het weekend van 18 en 19 maart waren er open dagen in het nieuwe Zorgbuurthuis ’t Hageltje aan de Hagelkruisstraat in de Schadewijk. Veel belangstellenden uit de omgeving kwamen een kijkje nemen in de prachtig verbouwde voormalige school.
“Wat is het hier lekker licht. Wat een mooie ruimtes en alles up-to-date.” Veel lovende reacties kwamen er van de bezoekers van de open dagen. Het Zorgbuurthuis is een plek waar ouderen in hun eigen vertrouwde buurt kunnen wonen, een kleinschalig, betaalbaar project.

2 maart 2023

Eerste Zorgbuurthuis van Nederland geopend

Foto: SP

Woensdag 1 maart was het een bijzondere dag. Na 3 jaar praten, denken, zoeken was het vandaag de dag dat Zorgbuurthuis 't Hageltje is opgeleverd. In de Hagelkruisstraat staat nu een prachtig gebouw. Hier komen senioren (in eerste instantie uit de Schadewijk) wonen met zorg van Interzorg. Verder is er dagelijks de mogelijkheid voor dagbesteding. Samen zorg noemen we het. Het 1e zorgbuurthuis van Nederland is er. We zijn supertrots

6 december 2022

8 december kijkmiddag zorgbuurthuis ‘t Hageltje

Foto: SP

Het is inmiddels drie jaar geleden dat enkele initiatiefnemers samen met de inwoners van de wijk Schadewijk het besluit namen om een zorgbuurthuis te gaan realiseren. Het zorgbuurthuis is een plan van de SP en is in 2018 in de Tweede Kamer aangenomen.

10 februari 2022

Bouw Zorgbuurthuis gestart

Foto: SP

Op 10 februari heeft Ton Kemkens de sleutel in ontvangst genomen van ´t Hageltje. Volgende week gaan de broers Ton en Joep Kemkens aan de slag om het gebouw ´t Hageltje te verbouwen tot het eerste zorgbuurhuis ´t Hageltje in Oss. Het was een enorm proces om te komen tot waar we nu zijn. Een fantastische samenwerking met Patrimonium, Interzorg en de werkgroep (Marie Therese Janssen ,Jan van Kreij, Christa van Oorsouw en Joris van Hest). We volgen de verbouwing met grote belangstelling .

16 september 2021

Hoezo aanleunwoningen die nergens meer tegenaan leunen?

Foto: SP

Op donderdag 16 september is een groep bewoners van de aanleunwoningen 'de Pijler' in Geffen en hun familie in het Oude Klooster bij elkaar gekomen om samen met de SP de klachten te bespreken die de bewoners ervaren bij het wonen in de aanleunwoningen.