Minimabeleid

3 maart 2023

SP voorstel versoepeling kwijtschelding gemeentelijke belastingen aangenomen

Foto: Christian Dubovan / unsplash

Ook ouderen met alleen een AOW-uitkering komen nu in aanmerking voor kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. De gemeenteraad heeft op 2 maart een SP-voorstel hiervoor goedgekeurd. Ook kunnen jonge gezinnen met een laag inkomen de kosten voor kinderopvang aftrekken van hun inkomen. Daarmee komen ook deze gezinnen eerder in aanmerking voor kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Er was brede steun voor het voorstel. Alleen de partij DDO stemde tegen.

1 februari 2023

SP wil versoepeling kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Foto: Christian Dubovan / unsplash

Je kunt bij de gemeente kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen aanvragen als je inkomen gelijk of lager is dan een bijstandsuitkering. Als je inkomen hoger is mag de gemeente geen kwijtschelding verlenen. Ouderen die alleen een AOW uitkering hebben en geen pensioen krijgen per maand maar een paar tientjes meer dan een bijstandsuitkering.

28 november 2022

SP steunt inzamelingsactie voor Voedselbank

Foto: SP

De SP roept Ossenaren op om houdbare producten te schenken aan de Voedselbank. Denk aan levensmiddelen in blik, pot of verpakt in zakken. Inwoners kunnen dit allemaal brengen naar het kantoor van de SP op Linkensweg 40-A op:
VRIJDAG 2 DECEMBER tussen 15:00 uur en 17:00 uur
ZATERDAG 3 DECEMBER tussen 11:00 uur en 13:00 uur