Europese Grondwet

14 juni 2005

SP-lid uit Oss wint fotowedstrijd tegen grondwet

Een Oss' SP-lid is de winnaar geworden van een fotowedstrijd van de SP. De SP vroeg in de campagne tegen de Europese grondwet creatievelingen een pakkende foto over dat onderwerp te maken.

4 juni 2005

Oss zegt NEE tegen de Europese grondwet

De inwoners van Oss hebben afgelopen woensdag overtuigend nee gezegd tegen de Europese grondwet. Maarliefst 64% stemde tegen. Dat was zelfs 2% meer dan het landelijke cijfer en 5% meer dan Brabant. De opkomst was in Oss 60% en dat is absoluut hoog te noemen.

31 mei 2005

Woensdag 1 juni uitslagenavond EU-referendum

Woensdagavond 1 juni is iedereen van harte welkom in het SP-gebouw aan de Linkensweg voor het volgen van de uitslag van het referendum over de EU-grondwet. De kans dat de 'Nee' stemmers gaan winnen is groot, maar u moet natuurlijk wel beseffen dat thuisblijven woensdag niet helpt maar nee stemmen wel.

23 mei 2005

Debat over de Europese grondwet in Oss

Op zondag 29 mei van 16.00-17.30 uur vindt er in de Groene Engel een debat plaats over de Europese Grondwet. De Tweede Kamerleden en politicologen Jan Jacob van Dijk (CDA) en Harry van Bommel (SP) gaan de confrontatie aan.

30 april 2005

Meerderheid Oss tegen Europese Grondwet

Een grote meerderheid van de Osse bevolking is van plan om op 1 juni tegen de Europese Grondwet te stemmen. Dat bleek uit een stemming die de SP hield in een stand tijdens de Koninginnemarkt in Oss. Slechts 15,6% stemde voor de grondwet en maar liefst 70,2% van de stemmers stemden tegen.

29 april 2005

Campagne tegen de Europese grondwet

Op 1 juni wordt een referendum gehouden over de Europese grondwet. De SP is een van de weinige partijen die geen trek heeft in deze grondwet. Nederland wordt een provincie van Europa, minder democratisch en de militarisering van Europa zal toenemen.

30 maart 2005

Osse SP-ers bezoeken Europees Parlement

Donderdagochtend 23 maart vertrok er een volle bus naar Brussel om het Europees Parlement te bezoeken. Bezoekers kregen uitleg van Frank Futselaar (fractiemedewerker van de SP) over de werking van het parlement.